Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

115 Sayılı Genelge (6502 Sayılı Kanunda Yapılan..)

Nereden Yazdırıldığı: Aydın Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği
Kategori: AYESOB Odalar
Forum Adı: 2022 Genelgeleri
Forum Tanımlaması: 2022 Genelgeleri
URL: http://81.214.191.39/ayesob/forum/forum_posts.asp?TID=3858
Tarih: 11.Temmuz.2024 Saat 06:27
Program Versiyonu: ATİGRUP Yazılım 8.02 - http://www.atigrup.com


Konu: 115 Sayılı Genelge (6502 Sayılı Kanunda Yapılan..)
Mesajı Yazan: Gökhan ATMAZ
Konu: 115 Sayılı Genelge (6502 Sayılı Kanunda Yapılan..)
Mesaj Tarihi: 02.Kasım.2022 Saat 10:30
SAYI   : 2022/1243                                                                                          31.10.2022
KONU: 6502 Sayılı Kanunda Yapılan Değişiklikler.

ODALARA (2022/115) SAYILI GENELGE

İlgi : Konfederasyonumuzun 21.10.2022 tarih 2022/94 sayılı genelgesi.

          Konfederasyonumuzun İlgide kayıtlı genelgesinde; “Garanti belgesi ve satış sonrası hizmetlere ilişkin hükümler 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 56. ve 58. Maddelerinde düzenlenmektedir. 24.03.2022 tarihli ve 7392 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile Kat Mülkiyeti Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu’na 57/A maddesi eklenmiş, 58.maddesinin (2), (5), (7) ve (8)inci fıkraları değiştirilmiştir.
          Eklenen 57/A maddesine göre; yenileme işlemi yapılmış malların tekrar tüketicilere satışına ilişkin asgari garanti süresi belirlemiş ve yenilenmiş ürün olarak satılacak mallardan Yönetmelik ile belirlenen Ticaret Bakanlığından yetki almış yenileme merkezlerinde yenilenmesi şartı düzenlenmiştir.
          Kanun’un 58.maddesinde düzenlenen satış sonrası hizmetlere ilişkin hükümlerde yapılan değişikliklerle ise, Satış sonrası hizmetler mevzuatı kapsamında hizmet sunan tüm yetkili servis istasyonlarına ilişkin bilgilerin Ticaret Bakanlığınca kurulan Servis Bilgi Sistemine kaydetmesi zorunluğu düzenlenmiştir.
          Herhangi bir üretici veya ithalatçıya bağlı olmaksızın faaliyette bulunan servis istasyonlarının her türlü mecrada ve faaliyetlerinde kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde “özel servis” ibaresini kullanması zorunluluğu getirilmiştir.
          Satış sonrası hizmetler mevzuatı kapsamındaki mallar için malın kullanım ömrü süresince, yedek parça temin edilememesi gibi sebeplerle satış sonrası hizmet verilmemesi durumunda tüketicilere tazminat talep edebilme hakkı getirilmiştir.
          Diğer taraftan, anılan Kanunda yer alan cezalar tekrar gözden geçirilmiş ve cezaların uygulanabilir ve caydırıcı olmasını teminen gerekli değişiklikler yapılmıştır. Konuya ilişkin Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü’nün Konfederasyonumuza gönderdiği yazı ekte gönderildiği” belirtilmektedir.
          Bilgi edinilmesi ve ilgili üyelerinize duyurulması rica olunur.


Banu TAŞCI                                                                           Muhammet Ali KÜNKCÜ
Genel Sekreter                                                                                           Başkan

EKİ : 2 sayfa yazı.

DAĞITIM : İlgili Odalara.


http://81.214.191.39/ayesob/forum/genelge/2022/115.pdf - GENELGEYİ YAZDIRMAK İÇİN TIKLATIN.


http://81.214.191.39/ayesob/forum/genelge/2022/115_1.pdf - GENELGE EKİNİ YAZDIRMAK İÇİN TIKLATIN.



-------------
Gökhan ATMAZ   - http://www.atigrup.com - ATİGRUP © http://www.ayesob.org.tr - AYESOB



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat